Як оскаржити рішення/дії/бездіяльність виконавця?

Деякі люди помилково вважають, що винесення судового рішення це останній етап судового провадження, яким все і завершується. Але насправді винесення рішення це лише 50 % бажаного результату у кожній судовій справі, адже, погодьтеся, немає сенсу в рішенні, яке існує лише на папері, а фактично не виконується.

Завдання забезпечення виконання судових рішень в Україні покладається на виконавчі служби. Станом на сьогоднішній день виконавчі служби є перенавантаженими, у зв’язку з чим порушення з боку виконавців не є рідкістю. Саме тому Ви маєте знати та розуміти процедуру оскарження рішень, дій або ж бездіяльності виконавців.

Перш за все, варто відзначити, що процедура оскарження відрізняється в залежності від декількох факторів, а саме:

1) Рішення якого виконавця Ви маєте намір оскаржити (державного чи приватного?);

2) Ваш статус у даному виконавчому провадженні (боржник чи стягувач?).

Тож давайте розбиратися.

Якщо Ви СТЯГУВАЧ у виконавчому провадженні, то…

У порівнянні з боржником Ви маєте ширші можливості для оскарження рішень виконавця, оскільки ст. 74 Закону України «Про виконавче провадження» передбачає наступні способи такого оскарження:

  1.  До начальника відділу, якому підпорядковується виконавець, дії/бездіяльність якого оскаржуються. Рішення начальника такого відділу можуть також бути оскаржені до керівника органу державної виконавчої служби вищого рівня;
  2.  До суду, який видав виконавчий документ;
  3.  До адміністративного суду (якщо оскаржуються рішення, дії чи бездіяльність виконавця щодо виконання рішень інших органів (посадових осіб), у тому числі постанов державного виконавця про стягнення виконавчого збору, постанов приватного виконавця про стягнення основної винагороди, витрат виконавчого провадження та штрафів).

Якщо Ви БОРЖНИК у виконавчому провадженні, то…

Ви маєте можливість оскаржити дії/бездіяльність виконавця виключно у судовому порядку на відміну від стягувача, який, як уже зазначалося вище, може це зробити і в досудовому порядку.

Якщо сторона виконавчого провадження (боржник або стягувач) дізналася про порушення її прав та інтересів, то такій стороні варто оперативно відреагувати на порушення та швидко визначитися з оптимальним варіантом для відновлення своїх прав, адже законодавством встановлений всього лише десятиденний строк для оскарження неправомірних рішень/дій/бездіяльності виконавців (ч. 5 ст. 74 Закону України “Про виконавче провадження”).

 ! Якщо ж предметом оскарження є постанова про відкладення проведення виконавчих дій – строк для подання скарги становить три дні.

Відповідно до ч. 2 ст. 449 ЦПК пропущений для подання скарги строк може бути поновлено судом за наявності поважних причин його пропуску на підставі клопотання особи, яка подає скаргу, що має бути заявлено одночасно зі скаргою.

Для подання скарги вкрай важливим є дотримання всіх вимог щодо форми та змісту скарги. Вимоги до скарги передбачені ч. 4 ст. 74 Закону України «Про виконавче провадження», зокрема, встановлена обов’язкова письмова форми скарги.

Якщо скарга направлялася стягувачем до керівника відділу виконавчої служби, то останній зобов’язаний розглянути її та винести постанову за результатами розгляду такої скарги.

Якщо процедура оскарження здійснювалася у судовому порядку, то відповідно до ст. 450 ЦПК розгляд скарги повинен відбутись у двадцятиденний строк в рамках судового засідання, на якому можуть бути присутні стягувач, боржник  та держаний виконавець. За результатами розгляду справи суд постановляє ухвалу.

Варто зазначити, що судові витрати покладаються на державного чи приватного виконавця у випадку задоволення вимог скаржника, а якщо ж у задоволенні вимог було відмовлено – судові витрати сплачуватиме сам заявник. 

Що на рахунок приватних виконавців?

Процедура оскарження рішень/дій/бездіяльності приватних виконавців дещо відрізняється. Оскаржити рішення приватних виконавців можна:

  • у Міністерстві юстиції України або його територіальному органі;
  • у суді.

Чим може допомогти адвокат?

  • Надати консультацію щодо підстав та порядку оскарження рішень/дій/бездіяльності державного/приватного виконавця;
  • Скласти скаргу до суду або начальника відділу державної виконавчої служби;
  • Допомогти зібрати необхідні документи для подання скарги;
  • Представляти Ваші інтереси в суді/виконавчій службі;
  • Оскаржити рішення суду, якщо воно буде не на Вашу користь;
  • Супроводжувати Вас на всіх етапах досудового та/або судового оскарження.

Для більш детальної консультації звертайтеся до адвоката з великим досвідом вирішення подібних ситуацій – Берзінь Сергія Людвиговича.

Запис на консультацію за номерами: (099) 44-17-937; (097) 584-77-30.

Офіс за адресою: м. Одеса, площа 10-го Квітня, буд. 1, офіс 35 (3 поверх). Адвокат також працює дистанційно, тому якщо Ви знаходитеся в іншому місті або навіть в іншій країні – звертайтеся!

Запис здійснюється за попереднім дзвінком по телефонам: (099) 44-17-937, (097) 584-77-30.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *